Kentän hoito-ohjeet

Kentän harjaus

Kentän harjaus aloitetaan rajojen ulkopuolelta aidan vierestä ja harjataan spiraalinomaisesti edeten kohden kentän keskiosaa . Tällä varmistat, että massa-aines jakautuu tasaisesti koko alueelle ja harjaus vähentää rikkaruohojen kasvua.

Rajojen harjaus

Rajat harjataan aina vuoron lopussa; myös nelinpelirajat.

Kentän kastelu

Kastele kenttä poutapäivinä aina vuoron lopussa. Jos on kovin kuivaa, kastele kuivimmat kohdat myös vuoron aikana, etenkin jos pelaat pidempään kuin tunnin. Suuntaa vesisuihku kentälle korkeana kaarena, hienojakoisena suihkuna. Älä siirtele massaa suihkulla.

Muista sulkea hana ja suoristaa letku.

Junioreiden pelit

Aikuisjäsenten lapset ovat tervetulleita pelaamaan, meillä on kaksi minitennisverkkoa, joita saa mielellään käyttää.  Pukuhuoneesta löytyy pehmopalloja, jos lapset haluavat pelata niillä. Aikuiset vastaavat siitä, että kenttä huolletaan pelien jälkeen ja siisteydestä huolehditaan kaikissa tiloissa.

Yleistä

Varaa riittävästi aikaa kentän kunnostukseen, 5 minuuttia ei riitä, koska kenttä hoidetaan talkoilla.

• paikkaa kolot, jotka syntyvät pelatessa
  • tee edes yksi näistä: poista muutamia rikkaruohoja / haravoi roskia / tyhjennä roskis / kastele kukat
  • palauta harjat telineeseen ja irrota niistä roskat

Älä pelaa sateen pehmentämällä kentällä, se vaurioituu.

Seuralla ei ole palkattuja kentänhoitajia, vaan kentän käyttäjät ovat velvollisia huolehtimaan siitä niin, että se pysyy hyvässä kunnossa koko kesän.

Neuvoja saa osoitteesta:

heikki.laherma(at)gmail.com tai puh: 0400810241